КЕФАЛО – логика, математика и дружење за све узрасте

У оквиру Обогаћеног једносменског рада, током школске године реализована је секција „Кефало“, намењена ученицима од 2. до 8. разреда. Ова секција, коју води стручни сарадник – психолог Милана Киш, осмишљена је тако да развија логичко-математичко мишљење, креативност и социјалне вештине кроз занимљиве и прилагођене активности за различите узрасте.

Ученици су на часовима најпре решавали математичке и логичке задатке, инспирисане познатим такмичењем “Кенгур без граница”, као подстицај за критичко размишљање и примену знања у новим ситуацијама.

Потом су следиле друштвене и индивидуалне игре, кроз које су ученици вежбали како да размишљају стратешки, поштују правила, сарађују и развијају концентрацију.

Играли су: “Kingdomino” – игра која развија логичко мишљење, планирање, просторну оријентацију и стрпљење, “Specifik” – животиње – игра пажње и визуелне дискриминације, “Katamino Family” – логичка слагалица која тражи прецизност и просторну оријентацију, “Smart Games”: Зека у рупи, “IQ puzzle”, Напад астероида – самосталне логичке игре са различитим нивоима тежине, за развој фокусираности и упорности.

Старији ученици (од 5. до 8. разреда) су, поред судокуа и логичких загонетки, уживали у играма попут: “7 Wonders Duel” – стратешка игра у којој играчи граде цивилизације и такмиче се у науци, војсци и архитектури, Ticket to Ride – Europe – стратешка игра у којој се планира путна мрежа по Европи – развија планирање, географску оријентацију и доношење одлука, Квиз „5 секунди“ – квиз општег знања у коме је потребно брзо реаговати и одговорити на питање у року од 5 секунди.

Млађи ученици (од 2. до 4. разреда) су, поред задатака и игара, имали прилику да граде и стварају уз помоћ конструктора. Користили су коцке прилагођене узрасту, кроз које су развијали фину моторику, визуелну координацију, као и креативност у грађењу (куће, дворца, ватрогасне станице и других објеката).

Оваквим приступом, секција „Кефало“ подстакла је децу различитог узраста да размишљају, стварају и сарађују у опуштеној, подстицајној атмосфери, показујући да се најбоље учи када се учи кроз игру.